Owsianka – proste śniadanie spalające tłuszcz

owsianka z owocami1

Nie jajecznica, nie parówki ani nawet nie sałatka – królową polskich śniadań powinna zostać owsianka! Jeśli marzysz o tym, by zgubić boczki i wystający brzuch, zacznij jeść owsiankę. Nic tak jak ona nie pomoże Ci w krótkim czasie zrzucić zbędny tłuszczyk, przy okazji odżywiając Cię i dodając energii i sił witalnych. Owsianka jest niedocenianym daniem na śniadanie, choć w polskiej kuchni istnieje przecież od wielu lat. Warto do niej wrócić, bo może zdziałać cuda!

Dlaczego płatki owsiane odchudzają? Ponieważ mają niewiele kalorii, a zawierają najwięcej błonnika ze wszystkich zbóż. Błonnik nierozpuszczalny stymuluje pracę jelit, dzięki temu szybciej i łatwiej się oczyszczamy z toksyn, a przy tym przez dłuższy czas nie będziemy głodni. Błonnik rozpuszczalny, zawarty w owsiance fantastycznie wpływa na nasze zdrowie: zmniejsza poziom niezdrowego cholesterolu we krwi, działa kojąco na żołądek i cały układ trawienny. Płatki owsiane są również naturalnym prebiotykiem  oraz zawierają dużą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Owsianka to danie szczególnie rekomendowane dla sportowców i osób na diecie, ale ja uważam, że powinien po nią sięgać każdy, kto chce dbać o swoje zdrowie. Warto podawać ją dzieciom, w zamian słodkich płatków kukurydzianych. Właściwości odżywcze tych dwóch produktów są nieporównywalne! Wręcz powiedziałabym, że leżą na dwóch przeciwległych biegunach. Jak nauczyć dziecko zmiany? Na początku mieszaj płatki kukurydziane z owsianymi, a z czasem Twoje dziecko polubi ich smak i będzie gotowe na zjedzenie mleka z samymi płatkami owsianymi.

Dziś proponuję Wam owsiankę w wersji spalającej tłuszcz, dlatego zamiast mleka użyłam jogurtu naturalnego, który jest jednym z czołowych produktów wspomagających szybką przemianę materii. Polecam jeść owsiankę z chłodnym jogurtem szczególnie teraz, kiedy dni są gorące i nie mamy ochoty na ciepłe dania. Taki jogurt jest świetnym źródłem wapnia, który jest makroelementem rekomendowanym przy odchudzaniu.

Kolejnym ważnym dodatkiem do owsianki odchudzającej są owoce sezonowe. Stanowią bogate źródło witaminy C, która z kolei mobilizuje nasz organizm do szybszego przerabiania tłuszczu na energię. Stawiajcie głównie na jagody – zawierają polifenole, które powstrzymują nasz organizm przed gromadzeniem tłuszczu i stymulują jego rozkładanie.

Na koniec dodam, że owsianka zawiera naturalne substancje wpływające na poprawę samopoczucia, więc jeśli masz chandrę – zjedz miseczkę tego wspaniałego dania i zły nastrój pójdzie w niepamięć 😉

owsianka

OWSIANKA Z OWOCAMI LATA

Składniki:

1 szklanka płatków owsianych

1/2 szklanki wrzątku

1 jogurt naturalny

1 łyżeczka miodu

garść owoców sezonowych: jagód, porzeczek, agrestu, malin itp.

Wykonanie:

Płatki wsypujemy do miseczki i zalewamy wrzątkiem. Odstawiamy na 5-10 minut, by mogły zmięknąć i napęcznieć (można też podgotować). Następnie mieszamy je z jogurtem oraz miodem. Na końcu dodajemy ulubione owoce.

owsianka z letnimi owocami

facebook

Ten przepis znajdziecie również w mojej książce pt: „Jak karmić dzieci, by jadły chętnie i zdrowo” – do kupienia TUTAJ:

jak karmic

Praktyczny gadżet:

Uśmiechnięta miseczka na owsiankę nastroi Was pozytywnie na całą resztę dnia 🙂

Miseczka szczęśliwa buźka do kupienia TUTAJ:

miseczka szczesliwa buzka

8 Comment

  1. Pyszne śniadanie :0

    1. Oj tak! Dziękuję 🙂

  2. Dorota says: Odpowiedz

    Czy płatki mają być zwykłe, czy błyskawiczne? Bo to jednak spora różnica 🙂

    1. Zwykłe, najzwyklejsze. Takie są najbardziej wartościowe.

  3. Fajny pomysł na letnie śniadanie 🙂 Dziękuję za udział w akcji Letnie owoce 2.

    1. Również dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam 🙂

  4. Agness says: Odpowiedz

    jaki miód wybrać?

    1. Dowolny miód naturalny 🙂

Dodaj komentarz