Śniadania

Kokosowa kasza manna

Kasza manna w wydaniu klasycznym większości  nas kojarzy się z zamierzchłymi czasami, kiedy w przedszkolach i w domach niepodzielnie królowała na dziecięcych talerzach. Dla jednych jest to miłe wspomnienie słodkiego niby-budyniu, innym kojarzy się raczej źle: jako grudkowata papka, która “staje” w gardle od pierwszej łyżki. Bez względu na to, do której grupy się zaliczasz, spróbuj choć raz przygotować to danie w nieco bardziej współczesnym wydaniu. Zamiast klasycznego mleka użyj mleka kokosowego, oprócz manny dodaj wiórki kokosowe i jagody goji a zobaczysz, że smak Ciebie zaskoczy. Możesz kaszę podać bez cukru, ale możesz też dosładzać dowolnym zdrowym słodzikiem, np. miodem czy syropem z agawy.

Mleko kokosowe, jagody goji czy syrop z agawy znajdziesz w supermarketach na dziale ze zdrową żywnością. Mleko kokosowe można dostać w puszkach lub w kartonach. Jeśli nie znajdziesz w swoim sklepie, zawsze możesz zamówić w e-sklepach, np. tutaj.

Przygotowując o poranku takie dania możesz zaszczepić swoim dzieciom miłość zdrowych śniadań, do których kiedyś będą wracać wspomnieniami tak jak my do przedszkolnej kaszy manny.

 

KOKOSOWA KASZA MANNA

Składniki:

0,5 l mleka kokosowego

3 łyżki kaszy manny

3 łyżki suszonych jagód goji

4-5 łyżek wiórków kokosowych

opcjonalnie:

2-3 łyżki miodu lub syropu z agawy

 

Wykonanie:

Mleko przelewamy do rondelka. Dodajemy jagody goji i wiórki kokosowe, gotujemy. Kaszę manną odmierzamy i przesypujemy sobie do kubeczka. Kiedy mleko się zagotuje, zmniejszamy moc palnika i powoli wsypujemy kaszę manną, jednocześnie energicznie mieszając trzepaczką, by nie powstały grudki. Gdy kasza zgęstnieje, zdejmujemy z palnika i odstawiamy do przestudzenia. Lekko przestudzoną kaszę możemy dosłodzić miodem (gdy dodamy miód od razu do wrzątku, miód niestety straci swoje dobroczynne właściwości odżywcze). Podajemy na ciepło.

manna kokosowa

facebook

 

 

Pobierz bezpłatny PDF z przepisami na słodkości bezglutenowe