pieczona rzodkiewka
Przekąski

Pieczona rzodkiewka – szybka, pyszna przekąska

Pieczona rzodkiewka to pomysł na pyszną, zdrową i szybką przekąskę na ciepło. Jeśli należysz do osób, które nie przepadają za rzodkiewką ze względu na fakt, iż rzodkiewka piecze, to spróbuj koniecznie wersji pieczonej! Ten smak Cię zaskoczy 🙂

Niektóre dzieci, ale też i dorośli mają trudny związek z rzodkiewką: ten charakterystyczny, piekący w język smak nie zachęca. Na szczęście można przygotować rzodkiewkę w taki sposób, by nie była ona piekąca. Tym sposobem jest upieczenie jej w piekarniku 🙂 Smak rzodkiewki po upieczeniu przeobraża się w łagodny, lekko słodkawy. Ostrość ustępuje słodyczy, a rzodkiewka staje się bardziej przyjazna dla wrażliwych kubków smakowych.

Dlaczego rzodkiewka piecze?

Rzodkiew to roślina o wielu odmianach. W moim przepisie użyłam najbardziej popularnych rzodkiewek, które sadzimy w przydomowych ogródkach i które można dostać w każdym warzywniaku. Ostry smak rzodkiewki skupiony jest głównie w skórce, biały miąższ jest mniej piekący. Rzodkiewka wytwarza specyficzną substancję, która odpowiada za ten gorzki smak, broniąc się w ten sposób przed szkodnikami. Niektóre odmiany rzodkiewek są bardziej ostre, inne mniej. Na ostrość rzodkiewki ma również wpływ rodzaj gleby, w której rosła. Jeśli była ona bardziej sucha, wówczas rzodkiewka będzie miała ostrzejszy smak.

Pieczone rzodkiewki, czyli sposób na mniej ostrą rzodkiewkę

Upieczenie rzodkiewki w piekarniku pozwala pozbyć się jej charakternego smaku. Aż trudno uwierzyć, że wystarczy 20-30 minut w piekarniku, by smak rzodkiewki zmienił się diametralnie! Ostry smak ustępuje miejsca słodkiemu, a całe warzywo nabiera ciekawej głębi smaku. Gdy spróbujesz pieczonej rzodkiewki z zamkniętymi oczami, to jest duża szansa, że nie rozpoznasz jej po smaku!

Przygotowanie pieczonej rzodkiewki jest niezwykle proste, warto więc pokusić się o ten eksperyment i sprawdzić osobiście, jak odmiennie smakuje w tej wersji.

pieczona rzodkiewka

PIECZONA RZODKIEWKA

Składniki:

  • pęczek świeżych rzodkiewek
  • 1 łyżka oleju
  • sól
  • 1 łyżeczka oregano

Wykonanie:

Rzodkiewki dokładnie myjemy pod bieżącą wodą. Każdą główkę przekrawamy na pół. Rozkładamy w naczyniu do zapiekania. Smarujemy wierzch oliwą i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190 C na 20-30 minut ( w zależności od tego, czy chcemy jeść bardziej chrupiącą, czy bardziej wypieczoną rzodkiewkę).

Po upieczeniu wyjmujemy i posypujemy solą oraz suszonym oregano. Podajemy od razu, na ciepło.

Szukasz prostych i zdrowych przepisów?

Dobrze trafiłaś! Zapisz się do mojego newslettera, a będę Ci przesyłać najciekawsze przepisy na szybkie i pożywne dania.

Obserwuj mnie na Instagramie

Pobierz bezpłatny PDF z przepisami na słodkości bezglutenowe