Czy są dania, które mogą poprawić nasz nastrój na dłużej? Oczywiście, że tak! Kluczem jest odpowiedni dobór składników. Zapraszam Was na sałatkę, która skomponowana jest w taki sposób, by poprawić nastrój konsumenta 😉

Długie tygodnie kwarantanny sprzyjają pogorszeniu nastroju. Dlatego chcę Wam zaproponować kilka przepisów na dania, które działają pozytywnie na nasz humor . Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy znacząco potrafi wpłynąć na nasze samopoczucie. Niezbyt dobrym pomysłem jest sięganie w stresie po czekoladę czy inne słodycze. Działają szybko, ale też krótko – chwilę po ich zjedzeniu następuje kolejne „tąpnięcie” i spadek nastroju. Warto sięgać więc po węglowodany złożone, które stopniowo (a nie gwałtownie) podwyższają poziom glukozy we krwi i tym samym nie wywołują skoków samopoczucia. Takie węglowodany złożone znajdziemy m.in. właśnie w warzywach!

W tym wpisie chcę Wam zaproponować sałatkę, która skomponowana jest ze specjalnych składników:

Niesamowicie dobry wpływ na skołatane nerwy mają witaminy z grupy B, natomiast najsłynniejszą witaminą „antydepresyjną” jest witamina D 😁Bogactwo obu tych witamin zapewniają.. ryby!

Kolejną ważną witaminą jest wit. C – nie tylko wzmacnia odporność, ale też poprawia nastrój! Przed nami sezon na bogate w witaminę C warzywa i owoce, a jest ich sporo: papryka, pomidory, czy natka pietruszki.

Oto „pozytywna” sałatka, która świetnie się sprawdzi w roli wiosenno-letniego obiadu:

POZYTYWNA SAŁATKA

Składniki:

  • 1 op. dowolnego makaronu
  • 1 puszka lub słoiczek filetów z tuńczyka w oliwie
  • ok. 300 g pomidorków koktajlowych w różnych kolorach
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki zielonego pesto
  • 1 opakowanie mozzarelli w mini kuleczkach (można też pokroić klasyczną, dużą kulkę)
  • sól do smaku

Wykonanie:

Makaron gotujemy na półtwardo w osolonej wodzie. Odcedzamy i przesypujemy do miski. Dodajemy pesto i posiekaną pietruszkę, dokładnie mieszamy.
Pomidorki przekrawamy na połówki, dodajemy do makaronu.
Fileciki z tuńczyka wyjmujemy z zalewy, dzielimy na mniejsze kawałki, dodajemy do sałatki.
Mozzarellę odcedzamy z zalewy i również wrzucamy do sałatki, a na końcu dokładnie mieszamy i doprawiamy solą. Gotowe! 🙂

Pobierz bezpłatny PDF z przepisami na słodkości bez glutenu i bez laktozy