koktajl z jarmuzem
Napoje, koktajle Przepisy

Koktajl z jarmużu i jabłek – dzieci to lubią!

Koktajl z jarmużu i jabłek jest jednym z ulubionych napojów dzieci. Prosty w przygotowaniu i nasycony ogromną ilością witaminy C koktajl to mocne wzmocnienie odporności zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Jako zagorzała fanka polskiej kuchni stawiam odważną tezę, iż wszelkie smoothie, soki przecierowe oraz koktajle pochodzą właśnie z naszej, rodzimej tradycji. Kto z Was nie pił w dzieciństwie koktajlu z truskawkami i kefirem? Kto z rozrzewnieniem wspomina soczki typu BoboFrut? No właśnie, dlatego dziś chcę się z Wami podzielić przepisem na zimowy koktajl, który składa się głównie z naszych lokalnych składników: swojskich jabłek, gruszek no i oczywiście z jarmużu!

Co to jest jarmuż?

Jarmuż to warzywo należące do rodziny kapustowatych. Posiada długie, mięsiste liście, charakterystycznie karbowane, koloru zielonego lub fioletowego. Jest to warzywo bardzo proste w uprawie. Jarmuż potrafi rosnąć nawet pod śniegiem. Mrozy mu nie przeszkadzają! Z tego względu jest to warzywo, które warto jeść w styczniu, bo jest to warzywo zimowe.

Swoją popularność jarmuż zdobył stosunkowo niedawno, głównie dzięki chipsom z jarmużu – prostej przekąsce, którą można zastąpić tradycyjne chipsy.

Bardzo dobrze, że jarmuż wrócił do łask, bo jest to warzywo o niesamowicie bogatych właściwościach odżywczych. Jarmuż zawiera w sobie m.in. mnóstwo żelaza, potasu, witamin – w tym m.in. Witaminy C, witamin z grupy B, witaminy A oraz K. Jak wszystkie warzywa krzyżowe, jarmuż ma właściwości antyrakowe. Na dodatek jarmuż jest bardzo mało kaloryczny, więc jest ceniony przez osoby, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Z jarmużu można przyrządzić zarówno dania na zimno, np. sałatki czy właśnie koktajle, jak i na ciepło: zupy, zapiekanki itp.

jarmuż

Szukasz prostych i zdrowych przepisów?

Dobrze trafiłaś! Zapisz się do mojego newslettera, a będę Ci przesyłać najciekawsze przepisy na szybkie i pożywne dania.

Dlaczego warto pić koktajl z jarmużu?

Ten koktajl, który dziś Wam polecam z powodzeniem możemy nazwać eliksirem na odporność. W jego skład wchodzą: jabłka, gruszki, jarmuż i sok z limonki. Wszystkie te produkty zawierają mnóstwo witaminy C, która przecież dla odporności jest tak ważna! Znowu okazuje się, że to, co najcenniejsze mamy na wyciągnięcie ręki. Taki koktajl robi się ekspresowo: wystarczy zmiksować składniki z dodatkiem wody i ewentualnie miodu. Smakuje wyśmienicie, syci i gasi pragnienie jednocześnie. Moje dzieci bardzo go lubią 🙂 Jest łagodny i słodkawy, dominuje w nim znany i lubiany smak jabłek.

koktajl z jarmużu

KOKTAJL Z JARMUŻU I JABŁEK

Składniki:

  • 2 jabłka 
  • 2 gruszki
  • garść jarmużu (ok. 15 g)
  • 1 łyżka miodu (opcjonalnie)
  • sok z 1 limonki
  • 600-700 ml wody źródlanej

Wykonanie:

Jabłka i gruszki obieramy, kroimy na miejsce kawałki. Do kielicha blendera wlewamy 700 ml wody, dodajemy jabłka i gruszki, sok z limonki oraz jarmuż. Miksujemy na gładki koktajl. Można dosłodzić miodem.

Newsletter Wiszniówki

Zapisz się, by otrzymywać najciekawsze przepisy i artykuły z bloga prosto do Twojej skrzynki:

Pobierz bezpłatny PDF z przepisami na słodkości bezglutenowe